Jojoli is een jong Nederlands bedrijf, opgericht in 2010 door enthousiaste mensen vol ideeën. Graag willen wij mensen kennis laten maken met de voordelen en het plezier van zelf cosmetica maken. Met onze kant-en-klare startpakketten kan dat eenvoudig op een leuke, bewuste en leerzame manier.
De naam Jojoli is een combinatie van de woorden joli en jojoba-olie. Joli is frans voor onder andere:
Jojoba-olie is een natuurlijke kwaliteitsolie die wij in onze winkel verkopen. Kortom Jojoli staat in drie woorden voor kwaliteit, schoonheid en plezier!
Drogisterij de Lang is in 1962 opgericht door twee broers beide in het bezit van een drogisterijdiploma. Al snel breidden zij het drogisterijassortiment uit met grondstoffen om zelf cosmetica te maken. Dankzij TV-uitzendingen van de Hobbytheek in Duitsland kwam zelf cosmetica maken onder de aandacht bij het grote publiek. In 1991 zond ook Teleac in Nederland programma's uit over zelf cosmetica maken. Drogisterij de Lang kon toen als eerste en enige gevestigde speciaalzaak in Nederland op dit gebied aan de vraag naar grondstoffen voldoen. Door de jaren heen is het assortiment steeds verder uitgebreid. In 2002 ging ook de webshop online om meer mensen in Nederland de mogelijkheid te bieden grondstoffen te kopen voor het maken van cosmetica. De vraag naar kant-en-klaar pakketten nam toe, mede omdat mensen enthousiast waren over de producten maar niet wisten hoe ze zelf aan de slag konden.
Op basis van de jarenlange kennis en ervaring van Drogisterij de Lang ontwikkelt Jojoli haar kant-en-klaar pakketten.
"Vanaf mijn 16e maak ik met veel plezier onder andere mijn eigen gezichtscremes, doucheproducten en make-up."
Met haar ervaring bij Drogisterij de Lang ziet Bettine er als gediplomeerd drogist en apothekersassistente op toe dat onze startpakketten zorgvuldig worden samengesteld. Met haar diepgaande kennis op het gebied van cosmetica zorgt ze voor beproefde recepten en beste kwaliteit -liefst 100% natuurlijke- grondstoffen.
Email: [email protected]
Enthousiast ondernemer met veel interesses.
"Bij Jojoli kan ik al mijn kwaliteiten als logistiek ingenieur toepassen."
Koen stroomlijnt onze bedrijfsprocessen, ziet toe op de kwaliteit van onze producten en maakt het drukwerk voor Jojoli vanuit zijn grafisch ontwerpbureau Future Focus. Zijn ervaring als begeleider van jongeren bij Scouting komt goed van pas bij het ontwikkelen van nieuwe en verbeteren van bestaande startpakketten.
Email: [email protected]
"Het ontwikkelen van nieuwe startpakketten is eigenlijk te leuk om het werk te kunnen noemen. In de zomer van 2010 heb ik mijn HBO opleiding voeding en dietetiek afgerond en richt me nu volledig op Jojoli."
Net als Bettine heeft Janine veel kennis en ervaring op het gebied van cosmetica maken vanuit het familiebedrijf van Drogisterij de Lang.
Email: [email protected]